Betaal veilig online met ideal!

Snelle levering

Gratis advies

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hier vind je ons overzicht van de meest gestelde vragen en antwoorden.

 

Klik hier om ons contactformulier te vinden

1 Vragen over mozaieken - Algemeen
1.1 Welke lijm heb ik nodig?

Heb je nog een lijm over van je vorige bestelling en twijfel je of dat je deze ook kan gebruiken voor je volgende mozaiek werkstukje.

Plak 1 steentje op en kijk de volgende dag gewoon of je steentje vast zit.

Zo doe ik dit ook altijd, ik wil ergens op gaan plakken maar kan dat wel met deze lijm?

Dan plak ik gewoon een steentje op en kijk de volgende dag of het steentje goed vast zit.

En ja vaster als vast bestaat er niet...toch?!

 

"Collall Kinderlijm"

✓  Lijmt op glas, keramiek, piepschuim en hout.
Zowel binnen als buiten toepasbaar.

 

"Collall Universele lijm"

✓  Lijmt op glas, keramiek, piepschuim, hout en diversen kunststoffen.
Niet geschikt voor de wat zwaardere tegeltjes.
Zowel binnen als buiten toepasbaar.

 

"Collall PVA Houtlijm"

✓  Lijmt op glas, keramiek, piepschuim, hard- en zachthout en multiplex.
Zowel binnen als buiten toepasbaar.

 

"Collall Mozaiek lijm"

✓  Lijmt op glas, keramiek, piepschuim, hout en diversen kunststoffen.
Zowel binnen als buiten toepasbaar.

 

"Siliconenlijm"
✓  Lijmt op glas, keramiek, piepschuim, hout, metaal en diversen kunststoffen.
Zowel binnen als buiten toepasbaar.

 

"Olba lijm"

✓  Lijmt op glas, keramiek, plastic, spiegel, piepschuim, hout, en diversen metaalsoorten.
Zowel binnen als buiten toepasbaar.

 

Let wel op dat je jouw werkje laat drogen op kamertemperatuur.

Vooral als je iets gemaakt heb wat je buiten neer wilt zetten.

De lijm moet 24 uur de tijd krijgen om uit te kunnen harden.

Is het vochtig buiten dan trekt dit in de lijm en deze word hierdoor zwak.

We willen natuurlijk niet dat jouw steentjes de volgende dag los zijn gaan zitten.

1.2 Is mozaiek hittebestendig?

Glastegels zijn zeer hittebestendig.

Kijk onder "Glasmozaiek" of "Keramische tegels" voor meer gedetailleerde informatie zodat je het zeker weet.

Zorg ervoor dat jouw lijm ook geschikt is.

1.3 Waar kan ik op mozaieken?

Op wat kan je niet mozaieken!

Wist je dat er in America een artiest is en die beplakt op pannen, broodroosters, je kan het zo gek niet bedenken.

Maar...er is wel 1 regel, je kan je overal wezenloos op plakken zolang de ondergrond maar niet flexibel is.

Dan gaat je voegmiddel namelijk later scheuren.

Ik hoop niet dat je partner nu over je schouder heen leest ;-) Geen ondergrond is meer veilig whaha

1.4 Hoe krijg ik de steentjes van het gaas af?

Zitten de tegeltjes op gaas dan kan je ze er gewoon af trekken.

Lukt dit niet dan zou je ook even je föhn richting de achterkant van het glasmatje kunnen houden.

De mozaiek steentjes zitten met PVA lijm vastgelijmd op het matje, deze word dan zachter.

De glazen steentjes zitten met hun onderkant vastgelijmd op het gaas.

Trek je nou stukjes gaas mee die aan je tegeltje blijft zitten.

Knipt dit dan even weg, anders kan het zijn als je jouw werkje heb gevoegd je ze hierdoorheen ziet steken.

En dat willen we niet!

 

Lukt dit nog niet dan kan je het volgende doen:

 

✓  Koop in de supermarkt een fles afvoerontstopper.

✓  Dit is veilig voor gebruik in alle gootstenen en baden. (lees de gebruiksaanwijzing op de fles zelf uiteraard ook goed door!)

 Neem een ​​plastic bak en leg de tegels die je nodig hebt erin.

 Voeg met een maatbeker kopjes water toe totdat de tegels onder water staan. 

✓  Haal nu de matjes weer uit je plastic bak.

 Voeg 1/4 kopje afvoerontstopper toe voor elke kop water in de plastic bak.

 Voeg al roerend de afvoerontstopper toe aan het water en laat de ontstopper voorzichtig uitlekken.

 Voeg de tegels voorzichtig matje voor matje toe met de gaas zijde naar beneden.

 Een nacht laten inwerken.

 Giet vloeistof uit de plastic bak, dit is eigenlijk ook goed voor je riolering.

 Vul de plastic bak met vers, koud water.

 Giet dit weer af en herhaal dit 2 keer.

 Verwijder tegels uit het gaas met jouw vingers, je kunt overtollige zachte lijm eraf wrijven.

 Droog de tegels op keukenpapier of met oude doeken.

1.5 Hoe krijg ik de steentjes van het papier af?

Je pakt gewoon heel simpel een schaaltje heet water waar je ze in leg.

Zet een lekker bak koffie of thee (een stukje gebak is net wat te overdreven).

En als je terug komt dan zitten ze los van het papiertje.

Ze zaten vastgeplakt met PVA lijm, je kan ze nu schoon maken (voelen glibberig aan).

Goed laten drogen en je kan vervolgens helemaal los gaan met mozaieken!

De geribbelde zijde van het mozaiek steentje is de onderkant dus lijm kant.

De gladde kant van het mozaiek steentje is de bovenkant.

1.6 Waarom zijn sommige mozaiek steentjes duurder dan andere?

De materialen die tijdens het fabricageproces gebruikt worden, variëren in kosten.

Kleuren als "Geel, Oranje of Rood" gebruiken "cadmium", een erg duur mineraal.

Roze gebruikt 24-karaats goud als kleurstof en is daarom de duurste kleur om te vervaardigen.

Soms zijn ook de kleuren als paars of zwart iets duurder maar dit is niet altijd.

1.7 Wat is de beste manier om jouw piepschuim vorm op te hangen?

De beste manier om jouw ​​styropor vorm op te kunnen hangen is door "Siliconenlijm" op meerdere schroeven te doen en deze in de achterkant van jouw piepschuim vorm te schroeven.

Als de lijm droog is kan je wat ijzerdraad tussen de schroeven plaatsen om de Styropor vorm op te kunnen hangen om zo het gewicht over het hele werk te verdelen.

Zorg ervoor dat je schroeven met de juiste lengte gebruikt (niet te kort, maar ook niet te lang)!

Hoe groter de piepschuim vorm, hoe meer schroeven je moet gebruiken.

Hang de Styropor vorm altijd aan meerdere haken in de muur.

Twijfel je nou omdat jouw piepschuim vorm wel heel erg zwaar is geworden door alle Glasmozaiek steentjes en Voegmiddel, dan kan je ook ervoor kiezen om het is zijn geheel op een stukje hout te plakken.

Dan boor je in dit stukje hout van te voren een gaatje waar je het vervolgens aan op kunt hangen.

1.8 De kleuren van de tegeltjes komen niet geheel overeen met de foto's.

We doen onze best om foto's op de site te zetten die een realistische beeld van het product weergeven, maar er is altijd de mogelijkheid dat computers de kleur op een andere manier weergeven.

Wij hebben geprobeerd om bij ieder artikel daar waar het mogelijk was een "Samples Glasmozaiek" of "Samples Keramisch" aan te koppelen.

Wij raden daarom aan om deze van te voren te bestellen voordat je grote hoeveelheden besteld.

Wees je er ook van bewust dat de kleur en vorm/textuur per geproduceerde batch kan verschillen al komt dit gelukkig weinig voor!

1.9 Ik wil dolgraag starten met mozaieken maar ik heb dit nog nooit gedaan.

Wat leuk dat je met deze verslavende hobby wilt gaan beginnen!

Zo...dan kan je mij hier verder nooit meer op aanspreken want ik heb je gewaarschuwd!

Kijk eerst op je gemak in mijn webwinkel wat er allemaal te verkrijgen is.

De een zijn voorkeur gaat uit naar "Glasmozaiek" terwijl een ander de uitstraling van de Keramische tegels "Keramische tegels" weer meer aanspreekt.

Weet je waar jouw voorkeur naar uit gaat dan kies je vervolgens je "Mozaiek ondergrond" uit. Waar ga jij op plakken?

Wil je het "toch wel lelijke bloempotje" op je vensterbank opleuken? Of misschien wil je "de vensterbank zelf" wel omtoveren!

Bedenk dan goed "wat" je wilt gaan maken en met welke kleurtinten. Wil je een patroon maken dan kan je op "Google afbeeldingen" zoeken op bijvoorbeeld "Kleurplaat vlinder".

Neem in het begin geen patroon met veel lijnen, hou het simpel.

Dit geldt ook voor de maat. Maak in het begin iets kleins zodat je lekker kan "oefenen" en snel resultaat ziet.

En daarna kan ik je vertellen dat je er een gezonde verslaving bij hebt en geen ondergrond meer veilig is bij jouw!

O,nee...dat had ik je al verteld.

1.10 Ik wil graag een mozaiek workshop volgen, geeft Mozaiektegeltjes-enzo die ook?

Ik geef geen mozaiekworkshops.

De webwinkel is een fulltime job waar ik veel plezier en aandacht in steek en al mijn tijd voor nodig heb.

 

Maar omdat ik deze vraag zeer regelmatig krijg heb ik een van mijn klanten benaderd "Jacqueline Koekendorp".

Ik weet wat voor prachtige werken zij maakt en is daarom zeker een aanrader!

Voor verdere informatie kan je het beste contact met haar opnemen.

Ze is te benaderen via [email protected]

(vermeld even dat je haar gevonden heb via mij, Monique van Mozaiektegeltjes-enzo)

Veel plezier alvast!

2 Vragen over mozaieken - Voegen | Voegmiddel
2.1 Welk merk voegmiddel verkopen jullie?

Het voegmiddel dat Mozaiektegeltjes-enzo in haar assortiment heeft is van het merk "Mapei (Ultracolor Plus)"

Deze is te verkrijgen in 250 grams verpakking, 500 grams verpakking of 5 kilo's verpakking.

Dit is een snel bindende en snel drogende voegmortel, voor voegen van 2 tot 20 mm. Hij is waterafstotend met DropEffect en schimmelbestendig met BioBlock-technologie.

Maar omdat wij ook werkjes buiten plaatsen die in weer en wind staan is het aan te raden om ook ons "impregneermiddel" te gebruiken.

2.2 Kan ik over oude voegmiddel nieuw gaan voegen?

Je mozaiek werkje is helemaal af maar de volgende dag zie je dat je op sommige plekken te weinig voegmiddel heb gebruikt.

Voegmiddel moet zich kunnen hechten dat is heel erg belangrijk.

Heb je een brede voegnaad dan kan je hier altijd opnieuw voegmiddel tussen doen maar met een compleet gevoegd werkje waarvan de voeg en het tegeltje nagenoeg dezelfde hoogte hebben is dit lastig.

Het voegmiddel kan nergens aan hechten.

Je kan ervoor kiezen om de "oude" voeg iets te verwijderen en daarna maak een dikke voegmiddel aan.

Nadat je het heb aangebracht geef je deze even de tijd om uit te kunnen harden. Daarna haal je "het liefst droog" het teveel aan voegmiddel weg en laat je het vervolgens verder uitharden.

Ik hoop dat het voegmiddel blijft zitten, succes!

2.3 Welke kleur voeg moet ik gebruiken?

Als je diepgekleurd of felgekleurde tegels gebruikt, kies je een donkere voeg.

Voor lichtere werkstukken werkt een lichtere voeg weer beter.

Maar wie ben ik als jij groen met oranje steentjes heb gebruikt en je wilt met paars voegen!

De mozaiek werkjes die buiten komen te staan daar zou ik een donkere voeg voor gebruiken zodat als de voegjes toch wat viezig worden dit niet erg opvalt.

2.4 Hoeveel pigment of voegmiddel heb ik nodig?

"Voegmiddel"

Met 250 gram voeg je ongeveer een oppervlakte van 30 x 30 cm met een voegbreedte van 2mm.

Het voegmiddel dat Mozaiektegeltjes-enzo in haar assortiment heeft is te verkrijgen in 250 grams verpakking, 500 grams verpakking of 5 kilo's verpakking.

 

"Pigment/Kleurstof"

Maximaal 10% van het gemixte voegmiddel mag maar bestaan uit deze kleurstof.

Voorbeeld: bij 100 gram voegmiddel mag je dus niet meer dan 10 gram kleurstof toevoegen.

Zeef het droge pigment en het voegmiddel "heel goed" door elkaar totdat het een constante kleur heeft voordat je water toevoeg.

Maak in 1 keer voldoende aan want kom je tekort is het lastig om de exacte kleur opnieuw na te maken.

En let op als je te veel pigment aan het voegmiddel toevoeg maakt dit je voegsel zwak.

2.5 Moet ik mijn mozaiek werkstuk impregneren?

Als je een werkje voor buiten maakt zou ik altijd voor een donkere kleur voegmiddel gaan.

Deze kan je nog een extra beschermlaagje geven met onze impregneermiddel want daarmee geef je je voegnaden een waterafstotende behandeling.

Hoeveel oppervlakte kan je met een flesje doen?

Ik heb geen flauw idee.

Niet iedere voegnaad is hetzelfde in een werkje dus lastig in te schatten.

Impregneer is net water, je brengt het aan met een kwastje. Laat dit een minuut of 15 opdrogen.

Vervolgens pak je een oude doek waarmee je het laagje van je tegeltjes poets (daar hecht het niet op).

Dit proces herhaal je een keer of 3 a 4 en vervolgens laat je het werkje een paar uur drogen en kan hij naar buiten!

Zie het wel net als bijvoorbeeld je schuttingen buiten.

Door weersinvloeden slijt de laag en moet je het weer even opnieuw behandelen.

2.6 Kan ik ook voegmiddel van de bouwmarkt gebruiken?

Het "Voegmiddel" dat Mozaiektegeltjes-enzo in haar assortiment heeft (van het merk Mapei) is fijner van structuur omdat er haast geen zand in zit.

Uw mozaïekwerkstuk blijft hierdoor mooier omdat het veel minder schuurt bij het inwassen.

Mapei is een merk dat vooral wordt gebruikt voor het afvoegen van zwembaden.

Het is daardoor geschikt voor binnen en buiten en bovendien schimmelwerend.

De meeste voegmiddelen van de reguliere bouwmarkten hebben deze eigenschappen niet.

2.7 Hoe kan ik mijn mozaiek werkje schoonmaken er blijft een waas ontstaan?

The day after...

Als de voeg volledig uitgehard is (droogtijd 24 uur) kan je met half water half natuurazijn de eventuele waas die er toch nog is verwijderen.

Voor regelmatige reiniging kan je gewoon huishoudelijke schoonmaakmiddelen gebruiken.

3 Vragen over mozaieken - Glasmozaiek | Keramische tegels
3.1 Wat zit er op mijn Mosa tegels?

Dit doet Mosa om krassen te voorkomen op deze wandtegels.

Je hoeft alleen je nagel er maar langs te halen en het laat al los.

3.2 Is glasmozaiek geschikt voor buiten?

Al het Glasmozaiek wat door en door gekleurd is, is geschikt voor buiten.

Ik heb bij ieder artikel in de product omschrijving vermeld of een tegeltje wel of juist niet buiten kan dus controleer het daar voor de zekerheid nogmaals.

Kijk onder "Glasmozaiek" voor meer gedetailleerde informatie zodat je het zeker weet.

Zorg ervoor dat jouw lijm ook geschikt is voor buitenprojecten.

3.3 Zijn keramische tegels geschikt voor buiten?

Alle wandtegels van "Mosa" zijn NIET geschikt voor buiten.

De "Cesi" tegels zijn WEL geschikt voor buiten.

Hoe weet ik of dat een keramische tegel geschikt is voor buiten?

Daar is een klein foefje voor.

Als je op de achterzijde van een tegel een beetje water doet en dit trekt in de tegel dan heb je een tegel voor binnen.

Blijft het op de tegel liggen dan heb je een tegel die geschikt voor buiten is.

Je kunt het vaak ook al voelen aan het gewicht en een tegel.

Tegels geschikt voor buiten zijn harder gebakken en meestal ook zwaarder in gewicht.

 

Kijk bij "Keramische tegels" voor meer gedetailleerde informatie zodat je het zeker weet.

Zorg ervoor dat jouw lijm ook geschikt is voor buitenprojecten.

3.4 Kan ik jouw tegels voor mijn vloer gebruiken?

Ja hoor!

Heel veel van onze tegels zijn geschikt voor vloerprojecten met "uitzondering van de Mosa tegels".

Kijk onder "Glasmozaiek" of "Keramische tegels" voor meer gedetailleerde informatie zodat je het zeker weet.

Zorg ervoor dat jouw lijm ook geschikt is voor vloerprojecten.

3.5 Kan ik jouw tegels voor mijn badkamer gebruiken?

De meeste van onze tegels zijn geschikt voor badkamers en zijn waterbestendig.

Kijk onder "Glasmozaiek" of "Keramische tegels" voor meer gedetailleerde informatie zodat je het zeker weet.

Zorg ervoor dat jouw lijm ook geschikt is voor natte ruimtes.

3.6 Hoeveel glasmozaiek steentjes of keramische tegels heb ik nodig?

Werken op patroon (bijvoorbeeld een zonnebloem)

Bij al het "Glasmozaiek" en de "Keramische tegels" heb ik een oppervlaktebedekking neergezet bij de product omschrijving.

Aan de hand daarvan kan je uitrekenen wat je nodig heb.

Knip een velletje papier uit in deze maat, schrijf "de kleurnaam" bijvoorbeeld "opal White" en "het soort steentje" bijvoorbeeld Basic Line 2cm op het papiertje.

Vervolgens plak je dit papiertje met een plakbandje op de plek van je patroon.

Ligt heel je patroon vol met papiertjes dan weet je "ongeveer" wat je nodig heb!

Maar let op, je kan liever iets teveel nemen dan te weinig dus bestel iets meer zodat je geen risico loop dat je niet verder kan. 

 

Werken met 1 maat tegel:

Mozaiektegeltjes-enzo heeft een "Tegelteller" .

Daar vul je "de oppervlakte" bijvoorbeeld 20 x 20 cm en "de maat van het steentje" bijvoorbeeld 2cm in en het systeem rekent vervolgens het aantal tegels voor jouw uit.

3.7 Kan ik jouw tegels voor mijn achterwand/backsplash in mijn keuken gebruiken?

Al onze glasmozaiek en keramische tegels zijn geschikt voor de achterwand oftewel backsplash van jouw keuken.

Dus je kan beginnen aan jouw eyecatcher zou ik zeggen!

4 Contact Opnemen met mij?
4.1 Dat kan op verschillende manieren

✓  Stuur mij "een mailtje" via "info@mozaiektegeltjes-enzo"

✓  Laat een berichtje achter bij jouw "Mijn tickets" (moet je wel een account aanmaken), deze kan je altijd terug lezen inclusief mijn antwoord.

✓  Stuur mij dan een WhatsApp berichtje "rechts onderin" (handig om foto's te kunnen maken).

✓  Laat een berichtje achter via het "Contactformulier"

✓  Bel me gewoon op 06-57384562!

4.2 Ik heb een klacht, wat nu?

Heb je een klacht?

Ik raad je aan om een klacht eerst bij mij kenbaar te maken door te mailen naar "[email protected]".

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via "Stichting Webwinkelkeur".

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie.
Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr
Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Uni.

5 Betalen
5.1 Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

✓  IDEAL:

  Nederland:

Is een door de Nederlandse banken ontwikkeld online betaalsysteem. iDEAL is een zeer vertrouwde en daarnaast ook de meest gebruikte online betaalmethode in Nederland. Met iDEAL wordt de consument vanuit jouw betaalomgeving doorgeleid naar zijn eigen internetbankier omgeving voor het uitvoeren van de betaling.

 

✓  België: 

Voor de Belgische consumenten is het mogelijk om met Bancontact online betalingen te doen. Een betaling met Bancontact is zeer eenvoudig. Op de betaalpagina selecteer je Bancontact als betaalmethode. Vervolgens wordt er een beveiligde verbinding gemaakt en kan je je eigen bank selecteren. Hierna kom je terecht in een vertrouwde internetbankieromgeving en kan je inloggen. In het vervolgscherm kan vervolgens de betaling voltooid worden.

 

 

 

✓  BETAALVERZOEK: 

Wij kunnen jouw een BETAALVERZOEK sturen.

Stuur mij dan een WhatsApp berichtje "rechts onderin".

 

  SumUp: (Tijdelijk niet mogelijk i.v.m. Corona)

SumUp is door de Central Bank of Ireland (referentienummer: No C195030) in de Republiek Ierland geautoriseerd als instelling voor elektronisch geld en is gecertificeerd overeenkomstig EMV (Europay, Mastercard en Visa) en PCI-DSS, zodat betalingen worden verwerkt in overeenstemming met met de hoogste veiligheidsnormen.

5.2 Ik wil contact aan de deur betalen, kan dat?

Alleen als je "gepast" af kan rekenen dan is dit geen enkel probleem want ik heb geen wisselgeld in huis.

Als je jouw bestelling wilt gaan plaatsen dan zie je in het winkelwagentje "Verzendmethoden" staan en daar kies je

voor "Ophalen".

Dan een stap verder bij "Betaalmethoden" kies je voor "Vooraf Overmaken".

En bij de laatste stap "Bevestiging" kan je bij "Opmerking" neerzetten dat je "contant wilt afrekenen".

 

Ik zie jouw bestelling tegemoet, leuk!

5.3 Ik heb gekozen voor "Betalen op rekening" wat nu?

Je gaat naar je eigen bank toe.

Daar vul je "het bedrag" in en in het opmerkingsveld vermeld je "o.v.v. factuurnummer....."

Daarna maak je het over op het rekeningnummer van mozaiektegeltjes-enzo NL77INGB0005499116

6 Cadeaubonnen
6.1 Waarom zijn de verzendkosten zo hoog als ik alleen maar een cadeaubon wil kopen?

Wat leuk dat je iemand gaat verrassen met een cadeaubon van Mozaiektegeltjes-enzo.

De bofkont!!

Als je jouw bestelling wilt gaan plaatsen dan zie je in het winkelwagentje "Verzendmethoden" staan en daar kies je

vervolgens voor "Ophalen" en de verzendkosten worden dan van je factuur afgehaald.

De kosten om het te kunnen versturen met brievenbuspost hebben wij al opgeteld bij de waarde van de gekozen cadeaubon.

 

PS: Ik ben op 30 januari jarig, leuk he!

7 Bedrijfsinformatie
7.1 Ik wil als bedrijf bestellen, kan dat?

Dit kan uiteraard bij Mozaiektegeltjes-enzo!

Al vele bedrijven of stichtingen kopen hun mozaiek artikelen bij ons.

 

✓  Op rekening kopen:

Wilt je met jouw bedrijf/stichting "Op rekening kopen"?

Onze betalingstermijn is 30 dagen.

Mocht dit voor jouw bedrijf niet haalbaar zijn, dient dit altijd vooraf bij ons kenbaar gemaakt worden.

 

✓  Officiële BTW factuur ontvangen?

Betaal je gelijk met iDeal, Bancontact of een overboeking, en wil je graag een officiële BTW factuur ontvangen? Deze krijg je gelijk als je jouw bestelling online heb geplaatst via deze webwinkel

"Vergeet niet je bedrijfsnaam en BTW nummer in te vullen."

Bestellingen worden op volgorde van binnen komen klaargemaakt.

 

7.2 Zijn alle bedragen inclusief BTW?

Ja, alle bedragen zijn inclusief BTW

7.3 Hoe lang bestaat mozaiektegeltjes-enzo al?

Als kind heb ik altijd al geweten dat ik mijn eigen bedrijfje wilde hebben.

Het lijkt wel de dag van gisteren dat ik onderweg was naar het gebouw van de Kamer van Koophandel in Rotterdam.

Op 1 Maart 2011 was het een feit. Mijn droombaan werd werkelijkheid!

Mozaiektegeltjes-enzo staat vanaf dat moment geregistreerd als een echt bedrijf en we zijn nog lang niet van plan om te stoppen.

Jeetje...al vanaf 2011 waar blijft de tijd!

7.4 Waarom heeft Mozaiektegeltjes-enzo een keurmerk van Webwinkelkeur?

Ondanks dat "wij" weten dat we een "eerlijk bedrijf zijn" willen we ook "deze laatste twijfel" weghalen bij nieuwe klanten.

Stichting WebwinkelKeur is een onafhankelijke organisatie met een transparant keurmerk dat onafhankelijke organisatie combineert met de ervaringen van klanten van webshops.

WebwinkelKeur staat voor betrouwbare klantvriendelijke webwinkels. 

Webwinkels die het keurmerk op hun site mogen plaatsen voldoen aan de belangrijkste Nederlandse wetgeving, hun identiteit is gecontroleerd en het staat iedere klant vrij een "klantbeoordeling" (link plaatsen) te plaatsen welke onafhankelijk gemodereerd worden door WebwinkelKeur.

Bij geschillen kun je gebruikmaken van geschilbemiddeling of een bindende uitspraak door DigiDispuut.

Bij WebwinkelKeur leden heb je de zekerheid dat:

  Adresgegevens door hun gecontroleerd zijn.
  Contactinformatie als telefoon, e-mail, KvK en adres goed vindbaar zijn.
  Je zonder problemen gebruik kunt maken van je 14 dagen bedenktijd.
  Je jouw geld binnen 14 dagen na retour terug hebt.
  Prijzen duidelijk vermeld staan.
  Ze kunnen bemiddelen bij geschillen of een bindende uitspraak kunnen doen via Digidispuut.nl.
  Je echte reviews over de webshop kunt delen en bekijken.
  De webshop heeft ingestemd met de WebwinkelKeur gedragscode.

8 Bezorgen/Afhalen
8.1 Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?

Wij hebben al van verschillende vervoersbedrijven gebruik gemaakt en met DPD hebben wij de beste ervaringen.

Ze leveren bijna altijd de eerstvolgende werkdag. Zelfs naar Denenmarken duurt het maar 2 dagen!

 

Pakketpost DPD Nederland:

✓     0 kilo   tot en met  20 kilo   = €   7,44   (1 doos)

   20 kilo   tot en met  31 kilo   = €  10,72  (1 doos)

✓    31 kilo  tot en met  51 kilo   = € 18,15   (2 dozen)

    51 kilo  tot en met  62 kilo   = € 23,90   (2 dozen)

✓    62 kilo  tot en met  82 kilo   = € 28,86   (3 dozen)

    82 kilo  tot en met  93 kilo   = € 32,14   (3 dozen)

✓    93 kilo  tot en met 113 kilo  = € 39,57   (4 dozen)

 113 kilo  tot en met 124 kilo  = € 42,85   (4 dozen)

✓  124 kilo  tot en met 144 kilo  = € 49,50   (5 dozen)

 144 kilo   tot en met 155 kilo  = € 53,57   (5 dozen)

"Is het gewicht hoger als 155 kilo dan nemen wij contact met jouw op."

 

Pakketpost DDP België:

✓     0 kilo  tot en met  20 kilo   = € 11,23  (1 doos)

   20 kilo  tot en met  31 kilo   = € 14,51  (1 doos)

✓   31 kilo  tot en met  51 kilo   = € 25,79  (2 dozen)

   51 kilo  tot en met  62 kilo   = € 26,72  (2 dozen)

✓   62 kilo  tot en met  82 kilo   = € 36,12  (3 dozen)

   82 kilo  tot en met  93 kilo   = € 43,49  (3 dozen)

✓    93 kilo  tot en met 113 kilo  = € 54,69  (4 dozen)

 113 kilo   tot en met 124 kilo  = € 69,03  (4 dozen)

✓  124 kilo  tot en met 144 kilo  = € 86,79  (5 dozen)

"Is het gewicht hoger als 144 kilo dan nemen wij contact met jouw op."

 

Brievenbuspost Nederland:

     0 gram   tot en met    20 gram  = € 1,09

   20 gram   tot en met    50 gram  = € 2,18

   50 gram   tot en met  100 gram  = € 3,70

 100 gram   tot en met  350 gram  = € 4,04

 350 gram   tot en met        2 kilo  = € 4,85

"Teveel betaalde verzendkosten worden o.v.v. het ordernummer retour op jouw rekening gestort."
  

De bezorging:

Wij bezorgen bestellingen door heel Nederland en binnen de EU.

Bestellingen worden iedere werkdag bij ons opgehaald door DPD.

Wij hebben geen invloed op het exacte tijdstip waarop jouw bestelling wordt bezorgd.

Wij zijn niet verantwoordelijk mocht het onverwachts toch langer duren.

Bezorgen op zon-, en feestdagen is helaas niet mogelijk.

 

Hoe gaan DPD om met jouw pakket?

Ben je niet thuis om jouw bestelling in ontvangst te nemen en is bezorging bij de buren ook niet mogelijk?

Dan doen ze hun uiterste best dat jij jouw pakket toch zo snel mogelijk in ontvangst kan nemen.

DPD bezorgt jouw pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop.

Met ruim 850 Pickup parcelshops in Nederland, is er altijd wel een bij jou in de buurt!

Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor je is achtergelaten, lees je waar je jouw pakket kunt ophalen.

Wil je jouw pakketje volgen dan kan dat via onderstaande link.

Waar is mijn pakketje?

Schade melding binnen 5 werkdagen via contact, stuur duidelijke foto's mee en dan lossen wij het op!

8.2 Hoe weet ik dat mijn bestelling verzonden is?

Als ik jouw bestelling klaar heb dan zet ik jouw bestelling op de status "Bestelling verzonden".

Jij ontvangt dan een mail.

Jouw bestelling is pas te volgen zodra de chauffeur jouw pakket ingescand heeft.

Jij ontvangt dan direct een automatisch bericht met jouw Track en Trace nummer.

Kon ik jouw bestelling klaar maken met brievenbuspost dan krijg je enkel een mail met dat jouw bestelling de "status verzonden" heeft.

Deze gaan dezelfde dag altijd nog weg.

En hopelijk ontvang je deze de eerstvolgende werkdag.

8.3 Naar welke landen verstuur je bestellingen?

Waar wil jij dat jouw bestelling naar toe gestuurd gaat worden?

 

Wij versturen naar alle landen binnen de EU.

Plaats even 1 artikel in je winkelmandje. Daar zie je vervolgens onder het kopje "Verzendkosten berekenen" alle landen staan.

 

Staat het land waar jij een pakketje naar toe wilt sturen er niet tussen.

Neem dan even contact met ons op dan zetten wij deze erbij.

8.4 Ik woon (ben) in de buurt, kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Dit is helaas niet mogelijk.

8.5 Ik heb een bestelling die met spoed geleverd moet worden, kan dat?

Wij maken de bestellingen klaar op "volgorde van binnen komen" en wijken hier liever niet van af.

Maar zit je echt omhoog stuur mij dan een WhatsApp berichtje "rechts onderin" of bel mij even op 06-57384562.

Liever geen mailtje want tijdens het klaarmaken van alle bestellingen heb ik geen tijd om mijn mailbox te bekijken, dit doe ik altijd in de avond.

9 Bestellen| Bestelling
9.1 Kan ik mij aanmelden op jullie nieuwsbrief?

Wat leuk dat je dit wilt!

Ja hoor, hier  nieuwsbrief kan je jouw aanmelden voor onze nieuwsbrief!

9.2 Hoe snel heb ik mijn bestelling in huis?

Wij doen onze stinkende best om jouw bestelling binnen 1 a 3 werkdagen nadat de betaling is ontvangen te versturen. 

Want begrijpen maar al te goed dat je liever gisteren nog had willen beginnen aan deze verslavende hobby!

9.3 Ik wil mozaiek steentjes bestellen maar twijfel over de kleur.

Ik doe mijn best om alle foto's op mijn site te zetten die een realistische beeld van het product weergeven.

Maar er is altijd de mogelijkheid dat jouw computer de kleur anders weergeeft.

 

Wij hebben geprobeerd om bij ieder artikel daar waar het mogelijk was een "Samples Glasmozaiek" of "Samples Keramisch" aan te koppelen.

Zo kan je eerst een "sample bestelling" plaatsen voordat je jouw uiteindelijke bestelling plaatst.

Wij versturen dit met brievenbuspost (teveel betaalde bedrag aan verzendkosten krijg je terug gestort).

  

Let wel op, de kleur en vorm/textuur per geproduceerde batch kan ook verschillen al komt dit gelukkig weinig voor.

9.4 Ik wil mijn bestelling aan iemand cadeau doen. Hoe werkt dat?

Mijn adres is...nee geintje ;-)

 

Dat is heel simpel.

In het winkelwagentje kan je een "factuuradres" en een "afleveradres" invullen.

Wil je dat er GEEN factuur meegestuurd word, dit doen wij automatisch WEL bij iedere bestelling dan moet je dit even bij "Opmerking" invullen.

Wij werken met een "Vaste Klanten Actie 10 % Korting" en zetten jouw bestelling weg op het door jouw ingevoerde email adres en naam.

De gelukkige waar jij dit cadeau naar toe wilt sturen daar hebben wij "geen" gegevens van.

Ze kan achteraf contact met ons opnemen, "het ordernummer" doorgeven en dan veranderen we jouw naam in die van haar.

 

9.5 Ik heb een bestelling geplaatst maar ben toch iets vergeten, wat nu?

Geen probleem daar hebben wij een oplossing voor!

 

Als je jouw 2e bestelling gaat plaatsen dan zie je in het winkelwagentje "Verzendmethoden" staan en daar kies je

voor "Ophalen".

Nu staan er geen verzendkosten meer op je 2e factuur.

 

Zodra jij de bestelling heb betaald krijg ik hem in mijn systeem te zien en kan ik beide bestellingen in 1 doos naar jouw toe sturen!

9.6 Ik wil graag een bestelling doen maar hebben jullie alles op voorraad?

Wij proberen altijd alles voldoende op voorraad te hebben.

Mocht je twijfelen en zeker willen zijn dat ik jouw artikelen op voorraad heb, neem dan even contact met mij op.

Wij kunnen jouw dan meteen vertellen of wij jouw artikelen in die hoeveelheid op voorraad hebben.

Stuur mij dan een WhatsApp berichtje "rechts onderin" of bel mij even op 06-57384562.

9.7 Ik heb maar een hele kleine bestelling maar moet toch pakkettarief betalen.

Nee hoor, ook hier hebben wij een oplossing voor!

 

Het systeem van de webwinkel berekent het verzendtarief aan de hand van het gewicht.

Een artikel met weinig gewicht kan ook een te groot volume hebben voor de brievenbus.

Bijvoorbeeld mijn "Piepschuim ondergronden".

Bijna 90 % van de bestellingen versturen wij met pakketpost.

 

Wat jij kan doen is gewoon een bestelling plaatsen met pakketpost.

Zodra wij hem in ons systeem hebben ontvangen passen wij de bon op brievenbuspost aan.

Het teveel betaalde bedrag krijg je retour op jouw rekening.

9.8 Ik heb een bestelling geplaatst maar krijg geen order bevestiging, hoe kan dit?

In heel veel gevallen "weten wij inmiddels uit ervaring" dat dit waarschijnlijk ligt aan een typefout bij het invullen van jouw e-mailadres.

Ons systeem stuurt de bevestiging namelijk naar het door jouw opgegeven e-mailadres.

Neemt even contact met ons op dan kijken we even of jouw bestelling bij ons is aangekomen.

9.9 Ik heb een bestelling geplaatst/gekozen voor “afhalen”, maar wil het toch laten opsturen.

Ja hoor geen enkel probleem!

Stuur mij dan een WhatsApp berichtje "rechts onderin of bel mij even op 06-57384562.

Liever geen mailtje want tijdens het klaarmaken van alle bestellingen heb ik geen tijd om mijn mailbox te bekijken, dit doe ik altijd in de avond.

Als je mij via WhatsApp heb benaderd kan ik een "Tikkie" sturen.

Bel je mij op zodat ik hiervan op de hoogte ben.

Voor de betaling van de verzendkosten ga je naar je eigen bank toe.

Daar vul je "het bedrag" in en in het opmerkingsveld vermeld je "o.v.v. factuurnummer ..... verzendkosten"

Daarna maak je het over op het rekeningnummer van mozaiektegeltjes-enzo NL77INGB0005499116

9.10 Voordelen van een account aanmaken!

Als jij je via "Mijn account" in deze webwinkel aanmeld, dan kom je uit op jouw "Account-dashboard".

Hier vind je een overzicht van "Mijn bestellingen" en "Account informatie".

Via het menu aan de linkerkant kan jij ook "Mijn tickets sturen (is een berichtje naar mij) , account- en adresgegevens wijzigen en jouw winkelwagen en jouw verlanglijst bekijken".

Als jij in jouw accountmenu op "Mijn bestellingen" klik, zie je een overzicht van alle geplaatste orders en heb je de mogelijkheid om orders te bekijken.

 

✓  Verlanglijsten:

Je kan artikelen uit deze webwinkel aan jouw verlanglijst toevoegen, waardoor je gemakkelijker alle producten kan bijhouden die je zouden willen kopen.

De pagina "Mijn verlanglijst" is standaard ingeschakeld voor jouw.

  Klik hier om de producten op de verlanglijsten van jouw te kunnen bekijken.

Je kan ook klikken op "Toevoegen aan verlanglijst" op een "pagina met artikelen".

9.11 Ik heb mijn bestelling ontvangen maar nu blijkt het een en ander te zijn beschadigd, wat nu?

Mozaiektegeltjes-enzo neemt uiteraard haar verantwoordelijkheid.

Ik bied jouw bestelling volledig en onbeschadigd aan bij de verzendbedrijven.

Maar mocht er toch schade zijn ontstaan wil ik dat je contact met mij opneemt. Vanaf dat moment kan ik meteen actie ondernemen en de schade neerleggen bij de vervoersbedrijven.

Stuur een duidelijke foto van jouw schade "binnen 5 werkdagen" naar mijn mail.

En dan los ik het op!

10 Annuleren | Retouren
10.1 Kan ik mijn bestelling terug sturen?

Ojee! Wat jammer dat je een bestelling terug wilt sturen.

Heb je misschien een verkeerde kleur besteld?

Wij hebben geprobeerd om bij ieder artikel daar waar het mogelijk was een "Samples Glasmozaiek" of "Samples Keramisch" aan te koppelen. Misschien werkt dit voor jouw wel makkelijk?

Je mag me ook via WhatsApp "rechts onderin" een berichtje sturen dan kan ik een foto in zijn geheel maken, werkt super handig!

Jouw bestelling retour sturen?

Je heb het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. 
Je heb na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen.

Je krijg dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.  
Enkel de kosten voor retour van jouw huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.
Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder.

Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.

Om gebruik te maken van dit recht kan je contact met ons opnemen via "[email protected]".
Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Retouradres (geen bezoekadres): 

Mozaiektegeltjes-enzo

Zuidlandsestraat 6

3114pz Schiedam

Nederland

 

10.2 Ik zie toch af van mijn bestelling, kan ik hem nog annuleren?

Zolang jij nog geen bevestiging in jouw mailbox heb ontvangen dat de status van jouw bestelling op "verzonden" staat is het mogelijk om jouw bestelling te annuleren.

Stuur mij dan een WhatsApp berichtje "rechts onderin" of bel mij even op 06-57384562.

Liever geen mailtje want tijdens het klaarmaken van alle bestellingen heb ik geen tijd om mijn mailbox te bekijken, dit doe ik altijd in de avond.

Is jouw bestelling al meegegeven aan het vervoersbedrijf dan kan ik helaas dit niet meer tegen houden.

Je zal het in ontvangst moeten nemen en vervolgens weer retour (link plaatsen) moeten sturen.